lördag 29 november 2008

Snart advent...




Herregud vad fort tiden går..! Jag hinner ju knappt med! Inför varje jul, varje år, har jag STORA ambitioner-baka pepparkakshus, göra julgodis,pynta varje vrå i huset, hitta de perfekta julklapparna som såklart skall vara lika fina utanpå som innehållet, göra egen glögg & bjuda alla vännerna på, julmaten, julkalender med 3*24 paket, göra egna julkransar & girlanger av granris & lummer, egenhändigt stämplade julkort...etc,etc...listan är lång!
December månad är liksom inte tillräckligt lång för att hinna göra allt man vill...Jag antar att många känner igen sig??
Faktiskt måste jag erkänna en sak-jag har fuskstartat..!
Redan i november åkte glöggen & julmusiken fram. Granen får dock vänta. Iallafall till lucia...
Hoppas ni alla får en mysig advent!

2 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå där i adventspiffandet! joro listan kan ju göras låååååååång och förväntan verkar bara blir större och när man får sån inspiration av alla goa bloggar vill man ju göra massor av pyssel med, hua hua, härligt är det ju ändå men en smula jäktigt! vackra bilder! varmkram lotten

Prästgårds Maria sa...

Jättefin blogg! Och finfin butik! Och det bästa av allt: Maria & Miakel... Jag heter också Maria och min man Mikael. Vilket sammanträffande.
Nu ska jag kika runt i din blogg och i butiken.
Kram Maria