torsdag 8 oktober 2009

Uppdatering hemma...

Välkommen in hos mig...En liten uppdatering kanske vore på sin plats-har ändrat ganska mycket & börjar nu känna mig nöjd med resultatet.
Mormors gamla jordglob-den är såå fin med sina matta dova turkosblå & bruna färger..!

Vy från köket in mot hall/vardagsrum/tv-rum. För att få ett större gemensamt utrymme öppnade vi upp mellan vardagsrum & Benjamins rum(det som syns rakt fram med den blågröna väggen).Benjamin har nu fått flytta ner till ett nytt rum brevid vårt sovrum, bilder kommer!


Ärvd gammal klocka-fin som prydnad!


Nytt!! Har länge suktat & längtat efter en öppen spis...! Men ekonomin tillåter absolut inte någon sådan investering just nu :(

Vad göra då?? Bygga en egen "fusk-spis" såklart! Vi hade lite spillvirke över från andra projekt här hemma så jag byggde denna spiselkransen ur eget huvud. Det var inte alls speciellt svårt!

Tog ett par dagar att bli färdig.Kostnad=högst 500 kronor!! Det går endast att "elda" med blockljus :D men det är framför allt mysfaktorn jag är ute efter & då duger detta gott åt mig...

Tänkte visa ett annat hemma-projekt...Min "ljuskrona" av en stor gren...

Grenen satt på ett träd här på tomten & jag skickade upp maken(tack& puss!) att såga ner den till mig.

Hängde sedan upp små glaskoppar för värmeljusen. Billigt & bra eftersom jag ofta tröttnar & vill ändra/möblera om...Kostnad=gratis!!

1 kommentar:

emma_ribba@hotmail.com sa...

Vad fint ni har fått det!!!

Gillar den öppna spisen skarpt! Jätte fin!!