måndag 5 juli 2010

Det tar sig...

Idag tänkte jag visa lite bilder från vår trädgård. Jag har skrivit det förrut-jag är galet förtjust i formklippta buskar & träd!
Jag gillar den strama kontrasten mot det lite mer vildvuxna. Vildvuxet har vi mycket av i vår trädgård...Visar dock det lite mer ansade som växer i trädgården.
Buxbomsklot-solklar favorit!

Mitt lilla silverpäron...
En liten sittplats på framsidan av huset.

Välkommen in i växthuset! Det börjar ta form! En del kvar att göra men det tar den tid det tar...

Vy från växthuset..Vårt 70-talshus i mexitegel var väl inte precis mitt drömhus men nu trivs jag jättebra-fasaden är ju iallafall lättskött även om jag helst skulle vilja ha ett gammalt sekelskifteshus i trä...Ni vet med glasveranda, kakelugnar...mmm...*suck-drömmer*...

Det skall såsmåningom läggas stenplattor, eller helst gammal gatsten, vad det tänkt..

Egenhändigt av mig ihopsnickrat litet planteringsbord av spillvirke.Man tar vad man haver!
Glad sommar allihop!

2 kommentarer:

Mia sa...

Det ser fint ut! Du är så duktig Maria! :) Glad sommar!

Vimpelverksta´n sa...

Tack Mia-vad du är gullig!! Glad sommar på dig med!
Det närmar sig-börjar du bli nervös inför er stora dag? Skall bli så roligt att gå på bröllop!!
Kraaam!