onsdag 31 mars 2010


Idag skall jag visa en av mina största inspirationskällor till mitt egna bygge av växthuset!
Detta fantastiskt vackra växthus hittar man i Tyras gardens trädgårdsblogg.
Naturligtvis skall jag lägga upp bilder på vårt bygge också men det gör jag en annan dag...takstolarna är ialla fall på plats nu så "skalet" är så gott som klart*puh*!

Endast målning & glasning kvar...& några mindre detaljer som att sätta in,precis som på växthuset här, ett halvmånefönster på ena gaveln.Tycker att det ger karaktär åt hela bygget..!

Jag längtar såå tills man kan börja piffa & inreda...De som känner mig vet att jag inte har en fallenhet för trädgård & växter direkt. Tanken med växthuset är mer en plats att vara på en att odla i. Såklart att det kommer att finnas en del "säkra kort" som luktärt & annat som är enkelt att plantera, som till och med jag kan hålla vid liv över sommaren*fniss*..

...är annars galet förälskad i formklippta buskar & träd tex buxbom & dyl. Det skall se välskött & städat ut med minsta möjliga ansträngning! Rabatter går bort hos mig!

2 kommentarer:

Mia sa...

Hoppas man får komma på en kopp kaffe i det nya växthuset sen! ;) Verkar så mysigt. Kram!

Anonym sa...

Självklart-det ser jag verkligen fram emot!!
Kraam Maria