torsdag 18 mars 2010

Tillbaka igen...

Hejsan vänner!

Nu har jag tänkt att ta upp bloggandet igen efter några månaders paus...
Varför en paus..?!
Jobbigt med sonens hjärtfel(största skälet!), nytt jobb, nya renoveringsprojekt, mer jobb med bla webb-butiken osv...Dålig ork & energi-bit i hop & kör på hårdare...
En taktik som inte fungerar,tro mig.
Jag har stressat på alldeles för mycket under lång tid & inte tagit kroppens varningssignaler på allvar innan-fram till för ca 3 veckor sedan...Då gick jag in i den berömda "väggen"...

Utmattningssymtom löd domen från doktorn.

Kunde inte ens ta mig upp från sängen, kroppen lydde inte. Inte ens med viljekraft gick det att få igång den...Det var en otäck upplevelse!

Smärtsamt att inse att man till största delen har sig själv att skylla. Jag vet att det är JAG som ställer höga krav på mig själv-både hemma & på jobbet. Mår lätt dåligt om inte allt blir som jag planerat.

Måste ändra mitt beteende-skall gå en stresshanteringskurs hos sjukgymnasten samt samtalsterapi hos kurator/psykolog.

Har en positiv grundinställning till livet annars men detta har onekligen gett mig en tankeställare. Hälsan är det viktigaste-inget jobb (eller renoveringsprojekt eller för den delen..!)i världen är så viktigt att det får gå före hälsan!

2 kommentarer:

Mia A sa...

Hej,

Tack för kommentaren i min blogg. Det gick bra förresten... Ska bara vänta lite till. ;)
Saknar dig på jobbet men se till att du mår bättre innan du kommer tillbaks till oss igen! Slå mig en pling när du orkar så kanske vi kan ta en fika någon dag.
Kram, Mia

Anonym sa...

Tack Mia!
Du är alltid lika söt..!
Saknar er på jobbet oxå-vilar så mycket jag kan!
Kram