torsdag 9 oktober 2008

Öhh,födelsedagsplaner..??

Då var det snart dax för ännu ett födelsedagsbarn att ha kalas..!
I morgon kommer mamma, pappa, svärmor, svärfar & syskon med familjer. Bara ett litet kalas med svärmors finfina smörgåstårta. Jag har dessvärre inte kommit på något att köpa i present ännu...Ja, ja vet, ALLTID ute i sista sekund...Har inte ens funderat på vad för fika vi ska bjuda på...Förslag mottages tacksamt!!

Födelsebarnet..?! Jo, han fyller 34 år i morgon. Grattis i förskott, min älskling!

Titta här vad min kära mor har fyndat på loppis! Visst är den fin?? Gjord i porslin.Är det en ostkupa kanske?
Inte vet jag men jag har den iallafall som kakfat...Perfekt att skydda kakan med locket från alla envetna, hungriga, hemska flugor på sommaren. Flugor har vi gott om här ute på landet!! Trodde man skulle vänja sig efter nästan fem år men icke...Bläää.

2 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå, när jag har torka på snabb bjudmat, gör jag en härlig soppa, bakar eller köper ett gott bröd och gör en äppelkaka, det brukar vara lätt gjort!
hoppas att ni får en trevlig bjudning!
vacker ostkupa!
varmkram lotten

Anonym sa...

Tack för tipset!!Det skall jag absolut ta fasta på!
Soppa är lite "bortglömd" mat men med gott bröd till är ju soppa jättegott!!
Bra förslag nu när det blir kallare ute också!
Nu hade svärmor gjort smaskiga smörgåstårtor & jag bakade cupcakes till kaffet!
Ha det gott Lotten!