söndag 12 oktober 2008

Rum till vardags..!

Hejsan vänner! Välkomna tillbaks till mitt vardagsrum!! Eller vissa delar av vardagsrummet rättare sagt...




Satt i soffan igår & tog denna bild(bilden längst upp!) av mitt vinglas & bricka med lite tända ljus på. Hur mysigt som helst var det!! Hmm,svårt att förmedla känslan genom kameran dock...
Stålhjärtan som jag klätt med mossa & dekorerat med en stjärna i filt sitter kvar från julen-förra året!!
Tycker de passar så bra där. Hela skåpet får sig ett lyft!
Mossan är fortfarande grön & fin *fniss* efter ett helt år...
I hörnet ser ni en glimt av vår soffa med ett sofföverdrag vi köpt på http://www.bemz.com/. Mörkrött är en av mina favoritfärger så jag ville bryta av den neutrala basen med en lite färg.

Vardagsrummet är utan tvekan det rum som vi haft mest bekymmer med att möblera! När vi köpte huset för snart 5 år sedan (hjälp, vad tiden rinner iväg..!!) fanns ingen ingång mellan kök & vardagsrum så vi öppnade upp den väggen. Det ser ni till vänster i bild. Det gjorde en enorm skillnad ska jag säga-det fick köket att "hänga ihop" med övriga huset om ni förstår vad jag menar...Innan låg köket liksom för sig själv i ena hörnet.Antagligen så man ville ha det på 70-talet...Det lilla fönstret vet ni ju att vi satte in i somras.Något jag är MYCKET nöjd med. Gör underverk med vilken vägg som helst!

Inga kommentarer: