fredag 13 augusti 2010

Årets skörd...

Måste bara visa våra fynd vi gjorde förra helgen..! Maken & jag lämnade barnen till farmor & farfar (1000 tack för det!) för en tur till Lilla Edet. Just där finns en av de bästa antik/loppis jag har varit på!
Johan Engbergs Antik. En lada på ca 1000 kvm plus 2 hus till på tomten fullt med fantastiska möbler, porslin, lampor, ja...allt! Även nya grejer är till salu. Jag kan lova att det finns något för alla! Besök bums!
Kommer inte ihåg webbadressen men sök efter Johan Engbergs antik så hittar ni hemsidan!
Öppet alla lördagar & söndagar kl: 12-17 hela året!!
Denna lampa (50-tal?) köpte vi för 190 kronor. Den fungerar perfekt men vi bytte kontakten när vi ändå kortade av sladden. Nu pryder den en hörna i köket över en arbetsbänk, där vi satte in fönstret nu på semestern.
Ingen stor fan av 50-talet direkt men den har lite industrikänsla över sig tycker jag.
Gillar skarpt den råa industrilooken tillsammans med det franska/danska vita & slitna..
Nästa fynd är det lilla brickbordet inhandlat på samma ställe för 200 riksdaler.
Jag har målat om det i en grå utefärg för att det skall klara ett liv på den lilla altanen vid köket...Tänk vad fint att pryda bordet med mossa & massa ljus vid jul...!

Min lilla drivbänk jag snickrat ihop av gratis spillvirke. Fungerat alldeles utmärkt i sommar!
Resultatet ser du nedan!

Förrutom att de blev mikroskåpiskt små är de väldigt goda! Jag satte dessvärre fröna alldeles för tätt så de stackars morötterna hade ingen plats att växa sig stora på...Nästa år gör jag annorlunda-man lär så länge man lever...
Tycker de är vackra ändå med sina olika färger-svarta, vita, gula & orangea.
Gav mig på att odla tomater också. Något jag aldrig har lyckats med..!
Satte en tålig busktomat Sub Artic som inte behöver "tjuvas".
Tomaten verkar trivas i min stora zinktunna.


Nu väntar vi bara på att de skall bli röda & fina...De har bott i växthuset hela sommaren.
Jag är inte så glad i tomater faktiskt men Bejamin är helt galen i tomater.
Tycker mer det är roligt att se det växa & bli något.

Hittade lite mossa på stenarna vid vägen på en av våra promenixar. Gjorde en krans & hängde på dörren. Älskar kransar, inte bara vid jul...


Vågar man ens knysta om att man längtar liite till jul..?!
Ni vet-pyssla & fixa, tända miljoner levande ljus, baka, mysa inne medans snön yr utanför dörren...Borde lära mig leva i nuet mycket mer-njuta av sensommaren som är nu...

Inga kommentarer: