lördag 14 augusti 2010

Suck...

Uppdaterar er om hur vardagsrummet ser ut just nu. Det var längesedan jag la upp bilder därifrån & som ni vet; möbler & saker byter ju ständigt plats..:)
Vårt vardagsrum är ett sådant rum som jag aldrig får till riktigt som jag vill! Tycker det är svårt att möblera & färgen på väggarna passar inte längre...
Usch vad gnällig jag låter...
Vardagsrummet skall fixas till med mera vitmålad pärlspont (jo,man kan visst ha pärlsont även där!)
Vi har redan en vägg där pärlsponten går från golv till tak-väggen där min egenhändigt ihopsnickrade fuskspis sitter.
Den nya pärlsponten skall gå 140 cm upp på väggen. Tycker det är så mycket snyggare med högre panel!! På den snutten av vägg som blir kvar skall det bli antingen tapet eller ny, liiite mörkare brun färg än vad vi har idag.
Har inte bestämt mig än...
Istället för vanlig bröstlist vid panelen kommer jag att snickra egna tavellister så vi kan luta tavlor mot väggarna. Mycket snyggt blir det då vi gjort så med en vägg i sovrummet, bild kommer senare.
Golvet är ekparkett nu men den vill jag också måla, kanske...eller betsa??
En underbart litet växthus? som jag fått av mamsen. En tidig födelsedagspresent.
Jag tycker den är så fin som den är, utan något i...


Nedan ser ni trädgårdsbänken som jag släpat in & lagt ett grått fårskinn över...Gillar när saker hittar en ny oväntad plats. Tröttnar man är det bara att släpa ut i trädgården igen, eller hur?!

Förlag & tips mottages tacksamt! Nu är det sista lediga helgen innan semestern är slut så det gäller att passa på att njuta! Kan inte säga att jag har någon ångest över att börja jobba men jag hade så mycket jag ville få gjort på min ledighet som inte blev av..ex en tur till Danmark & alla loppisrundor vi skulle åka på...Inga stora & dyra utflykter direkt.Det blev renovering & städning för hela slanten detta året.

Trots allt är det skönt att fått fixa alla "dåliga samveten" som bara väntat på att bli färdiga...Nästa år så...*drömmer*...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har haft en bra sem med dig min älskade