tisdag 3 augusti 2010

Nya utsikter..!

Hej alla!
Hoppas ni har en skön semester, eller haft för er som är tillbaka på jobbet..!
Själv är jag inne på vecka 3 av 4.
HJÄLP-semestern snart slut!!

Bilderna från stranden är från vår enda natt i Varberg. Semestern även detta år har haft temat städ & renovering *pust*...
Köket är fixat, Elliott har fått fin tapet & färg i sitt rum(bilder kommer sen!) Melvin har fått det stora rummet för sig själv, Benjamin har fått eget rum i vårt gamla sovrum & vi har flyttat till rummet brevid-igen...Nu skall vi inte flytta runt på ett bra tag! Vi har röjt som galningar & varit till tippen flera gånger & dumpat skräp.
Köket renoveras igen för jag vet inte vilken gång i ordningen det kan vara...tappat räkningen!
Vill ha en rymligare känsla samt ett bättre ljusflöde så vi satte in ett fönster mellan kök & vardagsrum.Maken finner sig i mina nycker & sågar & fixar utan större klagomål.
Nackdelen är att det blir sååå smutsigt..!BLÄÄÄ...

Tittut! Hålet öppet!Måste erkänna att jag hade liiite ångest över vad vi gjort eftersom det inte ser så kul ut nu...Kan tillägga att denna delen har vi rivit förr men fick sätta tillbaka väggen igen när det inte gick att göra som vi tänkt...

Mäta,fixa,såga,spackla,foga,måla...Roligt men svettigt! Vi höll nog på till närmare midnatt varje kväll...Man vill ju klar! Nu står vardagsrummet på tur-golvet skall slipas & målas ljus-ljusgrått(som i tv-rummet) & väggarna skall målas i en nougat/kaffe latte ja nånting i den tonen..Färjen skall fortsätta i hallen uppe & nere samt kanske i tv-rummet.Gillar den turkosblå(Alcro´s Monsun) färgen där men jag vill ha en lugnare färgskala i hela huset...Vi får se.
Så här blev resultatet!! Jag är så nöjd!!Behövde absolut inte oroa mig-äntligen har vi fått lite mer rymd i köket!
Bättre bilder kommer senare!
I andra delen av köket bytte vi ett gammalt köksskåp mot två hyllplan istället.
Tog bort pärlspont som torkat isär & satte dit nytt.Fixade till fläkten uppe vid taket så gott det gick.
Gör om-gör rätt liksom.Man lär så länge man lever...
Köket har verkligen fått ett lyft!! Man får göra det man kan med ett kök som är 35 år gammalt...(Nya vitvaror från Siemens dock)

Visade en bild från filmen something´s gotta give & sa att jag stulit en detalj till mitt vardagsrum. Uppe vid ingången till tv-rummet (som vi öppnat upp) har jag snickrat ihop ribbor & satt upp. Själv tycker jag det blev fint med lite snickarglädje...

2 kommentarer:

Mia sa...

Vad hände med att vila upp på semestern?? ;) Men fint har ni det! *avundsjuk!*
Vi ses till bröllopet skulle jag tro!? =)

Kram!

Vimpelverksta´n sa...

Hej Mia!
Klart vi syns på bröllopet!!
Vila upp sig,ja det blev inget med det i år...
Hoppas du haft en skön & avkopplande semester trots bröllopsbestyr,hihi..;D.
Syns vi inte innan syns vi i kyrkan den 21 augusti *spännande*.
Kraaam Maria