fredag 19 september 2008

Idétorka..?!


Skönt att det är fredag! Huvudet känns som ett trassligt garnnystan..!
Har fått lite idétorka så jag visar lite bilder från vardagsrummet hemma...Stolsöverdragen som ni ser på den lilla bilden kommer från http://www.bemz.com/ De har mycket fint för den som vill klä om sina IKEA möbler! Stolarna är just från IKEA (Henriksdal).

Nedan är den gamla fina hyllan jag promt skulle ha med från en antikaffär i Helsingör, Danmark förra sommaren.Jag sprang ungefär 3 gånger & tittade på den innan jag kunde bestämma mig om jag skulle ha den eller ej...Maken var nog inte lika road som jag över detta impulsbesök i Danmark!Stackarn fick släpa omkring 2 griniga barn & en höggravid stressad fru som ville hinna med så många butiker som möjligt innan de stängde för dagen...Så vem idè tror ni att det var att kasta sig iväg till Helsingör?? Mmm precis!! Du är fantastisk min älskade make som står ut med mina nycker ibland..!! Dessutom utan att klaga! PUSS!!
Danskarna har god smak dom!! Kunde köpt MYCKET mer om bara plånboken hade tillåtit det,hihihi...eller hur?! Hur som helst är jag väldigt nöjd över hyllan!


Vy från vardagsrum till hall-ni vet fönstret vi satte in i somras...Stolen är ett ommålat & omklätt fynd från loppis för endast 10 riksdaler.

Här får en gammal kaffekanna i nysilver tjänstgöra som vas åt mina egenhändigt satta luktärter! Fondvägg av vit pärlspont i vardagsrummet-fint till de övriga sandfärgade väggarna.

Gillar speglar av någon anledning...Tur att maken är glasmästare & även jobbar med speglar!
Vi har satt speglar i det gamla fönstret som står lutat mot väggen.Tanken var inte att den skulle stå just där men jag vet inte riktigt vad jag skall göra av den så den har fått stå kvar i brist på en bättre plats. Kasta ut den? Nix, jag gillar den för mycket!
Hoppsan vad den var oputsad. Jag skall städa lite mer noga. I mitt nästa liv. Jag lovar.

Inga kommentarer: