söndag 10 augusti 2008

Badrumsbekymmer...


Visar några några små glimtar från vårt badrum...Korgen till höger är perfekt till att förvara barnens badleksaker i.Jag har medvetet valt en lite mindre korg för att begränsa utbudet grejor i badet...
Nedan ser ni min tvålkopp från den underbara danska butiken Isabelle Smith.
Tvålen i tvålkoppen är en naturtvål från KateW.
En annan jätteskön tvål som jag köper ibland är den franska Savon de Marseille tvålen...Med doft av olivolja & lavendel tycker jag bäst om!

Bakom toaletten har vi satt en line med marmor & granit mosaik.
Övrig sitter det bara matt vitt kakel på väggarna samt gråbruna halvblanka stora plattor på golvet.
På hyllan förvarar jag just nu tvålar i en fin burk ...Och ett ljus från min favorit,Yankee Candle.Just detta ljus doftar Babypowder...Mmm...En annan favoritdoft från Yankee Candle är doften av ren tvätt..Clean Cotton.

Min härligt turkosa matta med små korvar på,hihi...Barnen säger det ser ut som pommes frites...Tur den inte var gul då,*fniss*!
Från http://www.etol.se/.


Handfatet är från IKEA,kranen i borstat stål kommer från italienska Fonte.Den söta lilla vasen med luktärter hittade jag på Jysk! Ispegeln ser ni de inbyggda hyllorna som jag förvarar handdukar på.Det gäller att utnyttja väggarna när golvytan är liten,blott 6 kvm...
Spegeln bakom handfatet är infälld i kaklet & det har maken fixat...Han är glasmästare han...
Vi har istort sett renoverat badrummet själva(el,rör & kakling har vi inte gjort!) och det tog hela 8 månader tills badrummet stog klart!
Ja,jag vet, 8 månader är väääldigt lång tid för en renovering.*skäms lite*
Men med två arbetande människor med 2 små barn som skall göra det mesta abetet på egen hand kan det ta så lång tid...Dessutom kunde det ju dröja innan hantverkaren kunde komma & fixa så vi kunde fortsätta vidare med vårt jobb.Hmmm,lite ursäkter får man ha väl?!
Det var inte alls lustigt att ha delar,ganska stora & många delar, av badrummet i vardagsrummet,tro mig...Till råga på allt passade inte den köpta fina kommoden i ek från DuoBad med snyggt handfat från Villeroy & Bosch,en miss från röris...Jag säger inte att det är något fel på IKEA men det är ju liksom inte det som jag hade tänkt mig från början...Men det blev bra ändå till slut!
Nej,det lär dröja innan jag gör en större badrumsrenovering igen!Skall ju förhoppningsvis sätta tänderna i en mer omfattande köksrenovering någon gång de närmsta tja...10 åren? ni vet...Det lär väl bli ÄNNU jobbigare,hihi...
Fast det är ju bara på drömstadiet än så länge!

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart badrum!