lördag 9 augusti 2008

Gåvor & Ting

Välkommen till min vän Jeanettes supermysiga butik med varor till både hem & trädgård!!
Här finner man varor från bla House Doctor,Madam Stoltz,IB Laursen,Pearls for girls mm...
Vill man ha fin choklad & te kan man köpa det med..!





Har man tur möts man av välkomstkommiten,hihi...Han är en snäll & artig herre, och hans damer också!!

Kalasfin taklampa från House Doctor..Mmmm,vill HA!!!!
Ser ni texten i bakgrunden? "A THING OF BEAUTY IS A JOY FOREVER"
Så sant så...

Vy över en del av butiken.




Enkla vackra vita ljus med madonnor & änglar...LJUVLIGT!!



Ljuslyktor kan man ALDRIG få för många av om man frågar mig!
Min man är dock av en annan åsikt & har bytt ut protesterna mot suckar när jag "fyndat" ännu en ljuslykta...

Visst är de vackra?! Fina fotoramar från http://www.madamstoltz.dk/


Superhäftiga små dockor har http://www.voodolls.se/ som man kan skydda sig med från diverse otäckheter..!

Denna fina lampa är också en av House Doctors fantastiska grejor!

Mycket zink & trådslöjd...ME LIKE!!!

Detta är ju bara för ljuvligt...Spegeln bakom är sååå underbart fin..!


En närmre titt på det goda.. Ögongodis.

Jag har förstås tagit MÅNGA fler bilder men kunde tyvärr inte visa alla här...
Igår sa jag ju att jag skulle göra något jag drömmer om.
Idag har jag hjälpt Jeanette med butiken medan hon & hennes barn var och roade sig på annat håll. Det var verkligen roligt och fått mig att bli ännu mer bestämd på vad jag skall syssla med här i livet...Det skulle tyvärr inte bära sig med ännu en inredningsbutik här i Sjövik men...jag har andra planer inom inredning!
Tack snälla Jeanette för att jag fick "låna" din FANTASTISKA butik idag!
Besök butikens hemsida:http://www.gavorochting.se/
PS! Ni trodde väl inte jag kunde gå runt här & sukta efter alla vackra ting utan att köpa med något till mig själv??
Nä,jag tänkte väl det!! Fast det får ni se imorgon...

1 kommentar:

villan vid vilan sa...

GUUUUUD vilken härlig butik!!!! Hm funderar så mycket på detta med butik...Jag skulle vilja ha i min bagarstuga men det ska ju bära sig och så....ja tål att tänkas på. Mycket fina bilder du tagit!!!! Dit skulle jag vilja fara någongång. Kul med tips. Ja du man blir knäpp på detta har så mycket ideer att skriva om men man ska väl spara på lite och inte ta allt på en gång eller.....? kram kul att du kikar in!!!!;)