fredag 8 augusti 2008

Kärlek för gammalt skräp?!

Jag kom att tänka på en sak...
Ni vet, när man hittar någonting & det blir kärlek vid första ögonkastet..
Jag hoppade in i en antikaffär på väg till IKEA och ögonen föll på denna UNDERBARA urtavla från 1700-talet (säljaren sa att den kom ifrån en gammal 1700-tals moraklocka).
Glad i hågen & riktigt nöjd över mitt superfynd kunde jag nästan inte bärga mig tills jag kom hem till maken & kunde visa min nyfunna skatt.

"Är du inte riktigt klok..! Betalar du pengar för en gammal plåtbit..? Det är ju bara skräp..!"
Jaha,tjena du...vissa ser visst inte skönheten i vissa saker...
(Maken bad senare om ursäkt och tycker nu att den är jättfin säger han...) Men visst är den charmig?! Jag tycker den pryder sin plats bra på den gamla byrån.

Om ni tittar lite närmare ser ni att det inte finns något fotografi i ramen till vänster...Jag skall sätta in ett svartvitt kort där när jag hittat rätt motiv...



1 kommentar:

villan vid vilan sa...

Stå på dej det är helt rätt att gå på käslan det blev jättefint med urtavlan!!!!