onsdag 13 augusti 2008

Bara en tanke...

Jag har upptäckt något fantastiskt...!
Ta en titt till vänster så ser ni något man sällan ser i vårt hus...

En knopp!!

Kan det måhända vara så att denna doftranka(om jag inte tar fel!)trivs med mig & mina OGRÖNA fingrar,hihi...

Om ni tittar på bilden här fattar ni precis vad jag menar...
Ingen vacker syn precis...*suck*..
Klematis nr 2 i ordningen som slutar på detta vis...
Skulle ha fått stora praktfulla blommor i vitaste vitt!
Dessa fina sittdynor hittade jag på Rusta och jag har dem till utemöblerna på altanen.
Går att vända vid humör-grönrandig på en sida & romantiska rosor på den andra sidan.
Har man inga levande blommor på altanen får man tillsätta dem på annat vis...

2 kommentarer:

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så roligt med en liten knopp! Ja, det är ju inte alltid det lyckas med blommorna. De kan regna sönder också, vilka flera av våra har gjort...
Hi,hi, jag skrattar när jag läser om dynorna med blommor...
Kram
Marie

Anonym sa...

Det är ju för roligt. Jag har en doftranka som inte blommat på två år, tänkte slänga den. Det fattade den säkert så nu blommar den för fullt!
Klematis kanske inte trivs i Sjövik!
Jag har försökt flera gånger. Förra året planterade jag två stycken. De har bara vuxit ca 15 cm upp utan blommor!
Kanske en tröst för dig att du inte är ensam.

Kram Jeanette