torsdag 7 augusti 2008

Renlighet är bästa smycket...

Idag tänkte jag ge er en rundvandring i duschen.Och det lär gå fort då den är hela 2 kvm..!
På den forna bastudörren(det var nog planer på en bastu när huset byggdes men det kom bara så långt som till själva dörren...)har jag hängt en av Lisbeth Dahls fina krokar!
Perfekt att hänga av sig kläderna eller för barnens badkappor..

Känner ni igen handtaget?? Just precis...Knoppen är från IKEA och jag tyckte faktiskt den passade mycket bättre än orginalhantaget...

Duschen består av en stor platta i taket...


Naturligtvis tyckte jag att jag var så smart som tänkte på att maken behövde en spegel att raka sig i när han duschar...vad händer med en spegel i en varm & ångande dusch??
Nä,just det..inte fullt så smart som jag trodde..! Det positiva är iallafall att det som är mindre smickrande på ens nakna kropp framträder inte lika tydligt i en igenimmad spegel om ni fattar vad jag menar,hihihi...

På golvet(tumlad marmor)kunde jag bara inte motstå detta fina brunnslock!
För det är ju detaljerna som gör det,eller hur?!
Marmormosaik på väggen.


Ni vet,på 2 kvm var det liksom inte tal om någon större förvaring av handdukar...Det var det eller att kunna vrida sig i 360 grader..! Valet föll på en korg på golvet som jag nu förvarar mina handdukar i. Och jag är nöjd med den lösningen.Lite lantligt känsla...!
Fler detaljer från duschen tänker jag inte visa än...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fiiint ni har det i duschen :)

Vimpelverksta´n sa...

Tackar!!
Det är såå roligt att få besök & kommentarer!!