måndag 18 augusti 2008

Mitt turkosa fynd!

Ja,då var man som en ny människa igen efter gårdagens behandling! Helkroppsmassage..1 hel timme...! Underbart!!
Fortsätter med lite bilder från sovrummet.
Det är nyrenoverat med vita väggar,ekparkett på golvet & en fondvägg av pärlspont bakom sängen.Som sängbord har jag snott 2 stolar vi hade i trädgården & målat dem vita...man tager vad man haver! (Till&med trädgårdskuddarna från House Doctor har fått hänga med in..!)

Jag har nog en hemlig last...Jag är väldigt svag för krokar..! Just dessa tycket jag är så himla fina!Köpte dem hos Alvas hus? eller var det Fridas gård möjligen??
Ja,ja ivilket fall som helst köpte jag 6 krokar,tog en vanlig bräda som blev över,grundmålade den vit, lite lagom slarvigt ni vet,slipade med lite sandpapper och skruvade fast krokarna.
Fix & färdigt.Lätt som en plätt!!
Bara att byta dekoration efter humör...Just nu har jag en lykta & en fin hemmastickad babykofta hängandes på krokarna.
Denna blekturkosa(på bilden ser den VÄLDIGT turkos ut,den är mycket ljusare i verkligheten..!) möbel har också fått en plats i vårt sovrum.Japp,det är jag som har målat den i den färgen..ville ha något som stod ut lite från allt vitt.En gammal före detta mörkbrun sekritär som definitivt sett sina bästa dagar!! Stod alldeles övergiven i grannens uthus...
Tills den råkade ut för mig & min pensel!
Väl värd nya handtag tyckte jag att den var också.
Naturligtvis inköpta på Balders Hage som alla andra handtag här i huset,hihi..
Fler bilder på min turkosa favorit kommer en annan dag,när jag har lite bättre bilder.

1 kommentar:

lottens vita och gröna sa...

oh vilket vackert lantligt sovrum, gillar den turkosa byrån, allt kan ju inte vara vitt ju, det var verkligen urfint! ha det gott! varmkram lotten