söndag 24 augusti 2008

Gamla lakan...

Jag har ännu en gång fyndat på Tradera!
Just det...ett fint gammalt linnelakan!
Spetsen är hur söt som helst tycker jag...
Personligen gillar jag att använda fina gamla lakan som dukar vid exempelvis kalas eller när man vill duka lite extra fint.
Tyvärr skall detta praktexempel inte stanna kvar i min ägo...

Jag har en förkärlek (ja,ja vet..EN TILL last,hihi..) för gamla fina lakan & örngott!
Sällan ser man så fin kvalitet för så lite pengar!! Man kan verkligen göra fynd...

Ett jättevackert gammalt linneörngott som jag bara använder till prydnad,inte till att sova på..Monogramet har blivit lite slitet så jag är rädd om det!!
Tänk vilket hantverk..!

Dessa gamla tjusiga örngott används flitigt! Monogram är såå vackert!!

Javisst,ni ser rätt!!
Gamla fina lakan med spets & monogram får tjänstgöra som draperi till våra garderober i sovrummet!
Tycker dem är så vackra att titta på så jag vill inte ha dem gömda i en byrålåda...Dessutom hade vi så fula garderobsdörrar att vi kastade ut dem & satte lakanen här istället..!
Ni som tittar lite mer noga ser att det är 2 olika sorters spets på lakanen men det tycker jag inte gör något-spetsen på båda är lika fina enligt mig....
En närmre bild...Stjärnor/blommor på 2 stycken...

...och en ranka med rosor på de 2 andra! Visst är det fint med monogram?!

Inga kommentarer: