torsdag 28 augusti 2008

My Vintage House...

Nu är det ÄNTLIGEN klart!! Eller nästan klart..! Det som vi har jobbat med men inte velat prata så mycket om innan allt var så gott som färdigt!! Vi skall starta en nätbutik med inredningsdetaljer, nytt blandat med gammalt! Här ovan ser ni exempel på vad som bla kommer att säljas i butiken-fina gamla (likör?) glas & 2 charmiga ljusstakar!
Mor min har tydligen näsa för fynd hon också-de eleganta glasen nosade hon upp på en loppis & de är verkligen jättefina! Tack mamma!! Du skall få följa med på fyndjakt,hihihi....

Naturligtvis kommer jag att ta mycket bättre bilder på allt men detta var de bilder jag hade nu...
Mitt i allt detta har jag ju, som ni redan vet, börjat på mitt nya jobb! Jag har jobbat inom flyget sedan 2001 så det är lite nya grejor att lära sig.Jag är kvar i turismbranschen iallafall.
Det är kul på det nya jobbet MEN jag skall vara ärlig,jag saknar faktiskt mitt gamla jobb ibland...Stressen & det höga tempot(JO,jag saknar det med!!!)när planen ska iväg,mina arbetskompisar mm..
Varför i hela världen har jag då valt att byta jobb undrar ni ?!
För att det som jag saknar med jobbet är också det som tar väldigt mycket ork & energi.
Att gå upp kl 03.00 mitt i natten för att vara på jobbet vid 04.00 kan vara hemskt jobbigt!!
Det är mycket ansvar & mycket information att hålla sig uppdaterad med hela tiden.
Jag behöver dra ner lite på tempot när vi har 3 småbarn & dessutom ambitionen att starta vårt företag. Men visst gör det ont i hjärtat för jag älskade jobbet-det blev aldrig långtråkigt!
Jag har mitt IATA-cert så kanske jag tar upp flyget en vacker dag...
Men nu är det fokus på mitt nya jobb & vårt företag så nu är det nya tag!!

Inga kommentarer: